Zaregistrován
20. 8. 2008
Zdravím všechny
potřeboval bych radu od skušenějších jsem začátečník tak prosím berte ohled, jedná se o to chtěl bych si vytvořit vlastní albové listy pro základní známky ČR včetně obrázků a se zasklením protože kupovat ? nato fakt nemám ! S počítačem jsem kamarád tady problém rozhodně nemám ale naco jsem narazil ? Existuje nějaká int. stránka kde se dozvím rozměry vydaných známek abych měl podle čeho vytvořit rámečky ? Protože chci mít listy připravené dopředu a nečekat až známku budu mít a měřit jí metrem. A další věc zasklení ! jste skušenější dají se listy zasklít jiným způsobem než těmi hawidkama hlavně levnějším způsobem, protože se chci věnovat pouze čistým věcem. Věřím že pochopíte můj dotaz a ti z vás kteří si sami tvoří albové listy pomohou. Děkuji
Zaregistrován
21. 7. 2007
S rozměry známek je to v případě ČR celkem jednoduché. Vydavatel sice rozměry uvádí, ale jde pouze o rozměr obrazové části známky (tj. bez zoubků). Naštěstí všechny známky tištěné v PTC Praha z rytiny mají pouze několik základních rozměrů, takže se dají použít, stačí si udělat jednoduchou tabulku na přepočet (např. pro známku s rozměrem obrazu 19x23 mm - běžné výplatní známky - potřebuji rámeček o rozměrech 24x28 mm apod).
Trochu složitější je to u ofsetových známek, které mají celkový formát mírně odlišný - např. známka "Had" je při stejném rozměru obrazu 23x30 mm o cca 1 mm vyšší než obdobné známky tištěné z rytiny - není to však pravidlem pro všechny ofsetové známky.
U aršíků není problém, tam udává vydavatel jejich přesný rozměr.
Zasklení listů - lze samozřejmě třeba umafánem, ale platí obecné pravidlo - čím levnější materiál, tím více práce. U vzácnějších známek se pak nevyplácí šetřit na jejich uložení, mohlo by to mít špatné důsledky.
Zaregistrován
20. 8. 2008
Díky moc za rady , ale stále mám jeden problém nevím kde ty alespoň rozměry obrázku seženu už jsem prolezl net a nikde jsem to nenašel asi jsem lama
Zaregistrován
21. 7. 2007