Moderátoři: Tomako, smith

Kubas

Uživatel

Zaregistrován
27. 8. 2011

#1 - 27. 8. 2011, 12:56

Zdravím,
s předstihem hlásím, že jsem začátečník, takže se možná někomu bude tahle otázka zdát hloupá.
Prohledal jsem fórum a nenalezl jsem téma, kde by se nějak komplexnějším způsobem popsaly rozdíly mezi číslovači z STC Praha a Goznakem u československých bankovek z roku 1953. V tomto tématu v 10. příspěvku uživatel trava přikládá obrázek Z série z Goznaku a hned pod tím desetikoruny z STC a Goznaku vedle sebe (resp. Goznak a pod tím STC, správně?). Na nich je pěkně vidět rozdíl v číslovači i označení série. Ale na předešlé fotce je konkrétně u pětikoruny stejný formát čísel jako u desetikoruny v dalším příspěvku ze STC.
Moje situace je taková, že mám ve sbírce všech 7 bankovek z r. 1953 a rád bych věděl z jaké jsou tiskárny. Písmena sérií jsou si myslím Goznak (1 Kčs s.BP, 3 Kčs s.ZB, 5 Kčs s.AR, 10 Kčs s.CK, 25 Kčs s.BE, 50 Kčs s.AK a 100 Kčs s.CK), ale formát čísel u 1, 5 a 100 Kčs vypadají jako z STC. Otázka zní. Je možné, že se u sérií z Goznaku používaly 2 formáty číslovače? Bohžel momentálně nemám možnost poskytnout obrázky, ale snad si dovedete představit, co myslim🙂 Zatím mi to tak nevadí, nejdřív bych rád zkompletoval jakousi kostru sbírky, ale rád bych do budoucna věděl na čem jsem, kdybych chtěl rozšiřovat (jako že na to asi dojde).

trava

Uživatel

Zaregistrován
24. 2. 2009

#2 - 27. 8. 2011, 13:19

Zdravím.
Všechny uvedené bankovky, které popisujete jsou z tiskárny Goznak, určuje se to nejlépe podle sérií. ˇčíslovačů použitých pro různé nominály bylo více , pro Goznak 6a + 7 , pro STC 2c /1,- Kčs,3,- Kčs, 25,- Kčs / ,1a / 5,- Kčs, 50 ,- Kčs, 100,- Kčs / , 2a / 10,- Kčs /,
Doufám, že to trochu pomůže.

numismatik-fji

Uživatel

Zaregistrován
3. 2. 2011

#3 - 27. 8. 2011, 13:33

Doporučuji zakoupit si knihu - "Jan Bajer-Papírová platidla Československa České a Slovenské republiky 1919-2010".
1 Kčs - serie AA-AV, /B,C,D/, ZA-ZD - Moskva - číslovač 7