Moderátoři: smith

Pročetl jsem tuto diskusi a Thurza trochu chápu. Sám rád své koníčky jaksi ukazuji druhým (a není jich málo – modelařina tvorba rodokmenu, antiku sbírám cca rok a půl, (takže jsem stále začátečník, ale císařský Řím snad už trochu poznám). Ukazuji známým své koníčky rád ve snaze malinko se pochlubit, vzbudit zájem, poučit apod. Proto rozumím té touze prezentovat něco tak zajímavého jako staré mince i vnějšímu laickému světu.
Bylo tu ale napsáno mnoho (pravdivých) příspěvků, spíše varovných, popisujících mnohá úskalí a mírnou naivitu tohoto plánu. Myslím tu ale byla i zmínka, na kterou bych zeptal i já:
Co repliky?
Ne falsa, ale přiznané repliky mincí? Odpadá nebo se výrazně snižuje možnost krádeže, lze je nakoupit rychle a odpadá i napálení se v ceně, ta je přirozeně je i tak proti originálům zlomková. Je to tolik urážející představa?
Já si prve také kupoval repliky přímo od Petra Souška a zbytek jsem dokoupil a vůbec to nepovažuji za zbytečné. Je to prostě zcela odlišná kategorie. Nedržíte v ruce originál pár set nebo tisíc let starou minci, ale malá umělecká dílka, dělaná stejnou metodou jako kdysi to také jsou. Je tu také ten aspekt výuky, repliky ukazují mince v ideálním stavu (není to pro laickou veřejnost lepší?)
Chápu, že na tomto poli neseženete vše od jednoho panovníka, spíše průřez celou historií, ale není právě toto cesta pro ukázku kavárenským povalečům :-D A originály si pak můžete sbírat doma jako klasický sběratel.
Nekamenujte mě prosím, pokud vám to příjde příliš kacířské a urážlivé.

Ukamenovat, upálit a ještě utopit!😈